Tuesday, August 4, 2009

Lečenje Bloat-ovanih riba 3

Što se tiče davanja hrane,da li da vati hranu za vreme tretmana ili ne i u kojoj količini, to je malo škakljivo pitanje.

Velik broj ciklidaša ne preporučuje da se daje bilo kakva hrana za vreme bilo kakvog lečenja riba,što apsolutno ima smisla, ali, da bih „testirao“ zdravlje svojih Tropheusa ja sam petog dana lečenja, (naravno ne u vreme tretiranja već pre davanja dnevne terapije) dao im malo hrane da vidim kako ko reaguje na istu.

Princip je jednostavan, date im malo hrane i posmatrate ponašanje. Zdrava riba će se otimati oko hrane dok će bolesna da se povuče i ista je neće zanimati...

Sedmog dana sam im ponovo dao malo hrane i opet ih posmatrao.

Ukoliko primetite da jedna ili par riba su nezainteresovane za hranu a da su ostale u sasvim dobroj formi iliti jedu kao pomahnitale, izdvojte tih par riba stavite ih u drugi akvarijum i tretirajte dalje samo njih kako ostale zdrave ribe ne bi morale da prolaze isti tretman bez potrebe.

Eto, tako sam ja spasao svoje Tropheuse, da budem iskren nisam verovao da ću uspeti, pogotovo što sam sam računao doze i sam pripremao iste ali eto, uspeo sam...

APSOLUTNO ne kažem da ova metoda mora da uspe, ali ja sam LIČNO do sada ne jednom, već dva puta lečio Tropheuse ovom metodom, oba puta uspešno a par ljudi koje poznajem, kojima sam dao ovaj „recept“ su takođe uspeli.

Što se tiče bloat-a , definitivno ga je bolje sprečiti nego lečiti, ali kako nije još ni naučno obrađen ne zna se zapravo kakose isti sprečava.

Ja se držim sledećih principa:

- Jednom u mesec dana perem filter masu
- Menjam vodu u količini ¼ ukupne litraže akvarijuma na svakih 7 do 10 dana
- Hranim ih po sistemu 3 dana nedeljno dva puta dnevno, 3 dana nedeljno jednom dnevno i jedan dan ih ne hranim uopšte.
- Koristim hranu sa što je moguće više % spiruline
- jednom nedejno usisam dno akavarijuma
- jednom mesećno im u vodu dodam 7mg ORVAGIL-a na 1L vode s tim da dva dana nakon toga zamenim 1/3 vode.


Toliko o tome, ako neko ima neko pitanje, predlog sugestiju, ima nekih nejasnoća ili se ne slažete sa nečim i imate drugo iskustvo...tu sam... smiley


Nadam se da ovo iskustvo i „recept“ neće nikome trebati al ako zatreba nadam se da će pomoći.

No comments: